Proč Jyrka brání rovné dani?
Co je to vlastně rovná daň?
V podstatě platí všichni po odečtení nezdanitelného minima stejnou procentuální částku daně. Když je rovná daň 15 %, platí člověk s 10 000 výdělku 1 500 korun, člověk se 100 000 přidává do státní kasy 15 000.
Toto zdanění platí od 40. let na Normanských ostrovech, od devadesátých let ho mají i „ekonomické zázraky“ republik bývalého sovětského Ruska, Lotyšsko, Estonsko a Litva.
ODS prosazuje, aby každý plátce zaplatil na dani z každé vydělané stokoruny jen patnáct korun. A výdělek, který by nepřesáhl (dle stávající úvahy) částku 72 tisíc korun za rok, by nebyl zdaněn.
Tento systém je velmi jednoduchý také díky existenci jediné odpočitatelné položky a zjednodušení zápisu do výkazů.
Nezdanitelné minimum se nastavuje tak, aby se odlišili občané s velmi nízkým příjmem, žádající stát o dávky. „Sociální případy“ státu neplatí díky minimu nic a naopak dostávají transferové ( nevratné ) dávky.
Progresivní daňový systém, platící v ČR nyní, znamená, že čím více vyděláte, tím více odvedete. Trestá tedy ty, kteří si dovedou více vydělat, a ukrajuje z jejich koláče větší část. Bere motivaci k možnému vyššímu výdělku, protože po odečtení daně člověku zbyde stejná suma peněz jako jinému, který si vydělal méně a měl víc volného času.
Závěrem lze jen dodat, že rovnostářské řeči Jiřího Paroubka jsou fikcí. Nezáleží mu na občanech ani náhodou, potřebuje jen rozpoutat závist a poštvat smečku na ty, kteří jsou schopni pracovat a vydělávat.
Oboduj článek na Linkuj.cz! (kk)
Komentáře
Přehled komentářů
Mirek: "Jsi vypatlo, je jasný že odvedeš vyšší sumu, ale progresivní daňový systém znamená, že odvedeš víc procent - máš např. zisk 1 000 a z toho dáš 100 na daň. Máš 2000 a z toho dáš 500. Tisícovkovýmu zbyde 900 a dvoutisícovýmu 1 500 - už rozumíš, nebo si budeš muset do tý hlavy praštit?"
Zřejmě jste nepochopil, že jsem to já pochopil a akorát jsem upozorňoval jakým způsobem to je formulováno.
Charchar: Levice má spoustu kladů jako i záporů. Podobně tak pravice. V dnešní době například levice nabízí zachování bezplatné zdravotní péče. Cílem mých příspěvků je, abyste pochopili, že správná není ani pravice ani levice, a tudíž je hloupost se fanaticky zastávat jedné strany a tvrdit, že ta druhá je to nejhorší, co může existovat. Očividně však toto nikdo pochopit nechce, protože se to nehodí nikomu. Je podstatné pochopit, že každý má právo na svůj názor, a proto, že ho má odlišný než vy, není špatný. Špatný je člověk, když odmítá respektovat, že existují i jiné názory než jeho. V tom je ta všemi chráněná demokracie, kterou když bráníte, tak ji vlastně porušujte. Pokud chci obhajovat demokracii, určitě to nemůžu udělat tím způsobem, že řeknu "jen pravice je demokratická a u levice jsou samí debilové".
v rovne dani je budoucnost
(sugarfree, 3. 6. 2007 18:05)jsem jednoznacne zastancem rovne dane, jak z principu (rovna dan je snad ferova ne?), tak i diky zkusenostem z minulych let z celyho sveta. pojdme mluvit o reaganovi nebo thatcherove, kterym se podarilo nastartovat ekonomiky svych zemi sblizenim pausalnich sazeb a zavedenim nekterych prvku rovne dane. pobaltsky zeme, slovensko, to sou vsechno staty ktery diky rovne dani zazivaji nebyvalej rozkvet. hong kong, singapur, to sou zase mesta ktery obdobu rovne dane praktikuji uz od 30. let minulyho stoleti, a dneska se jedna o jedny z nejbohatsich mest na svete. rovna dan neni univerzalni lek, ale je to cesta spravnym smerem ke spravedlive a bohate spolecnosti. jsem rad ze vznikaji stranky jako tyto, urcite me tady jeste uvidite.. :-)
Každý nadpis musí mít titulek.
(byF, 3. 6. 2007 12:41)Alias.undercover: Jo, paušální daň by byla dobrá, bohužel se obávám, že to bychom nejdřív museli nahradit práce typu uklízečka apod., protože to by jaksi nebylo únosné. A navíc by státní aparát potřeboval razantní zeštíhlení, aby se dal profinancovávat paušální daní.
...
(Tomáš, 3. 6. 2007 12:27)Ja néchápu lidi,kteří mluví o politice, jak kdyby o tom věděli vše a přitom neví vůbec nic. Ono by se spiše než o rovné dani mělo mluvit o tom, jak je možné, že lidé kteří berou sociální dávky mají "bavoráky", doma "luxusní" elektorniku a nepracují. Je to jenom o tom, že máme spoustu různých institucí, které "fungují", ale jenom samostatně a ne jako celek spolu ve spojení s ostatními. To je jen můj názor.
Proč to Paroubek dělá ?
(Jaromir.Kutloch, 3. 6. 2007 7:49)Proč ? To je velmi jednoduché. On a jemu podobní se postavili do čela té části národa (se špatným vzděláním a neschopností samostatného rozhodování), která chce za minimum vlastní odevzdané práce co nejvíce peněz (od státu) systemem "ber, kde ber". A protože chce být on a jeho věrní znovu zvolení, zaměřují svůj intelekt na vykrádání státu a jeho úspěšnějších vrstev ve prospěch svých voličů. A spirála "smrti" se roztáčí. Na jejím konci je pár korun navíc z daní úspěšných pro méně úspěšné a ZDEVASTOVANÁ EKONOMIKA.
co to tu je za blaboly ??
(Gaga, 3. 6. 2007 2:05)
Závěrem lze jen dodat, že rovnostářské řeči Jiřího Paroubka jsou fikcí. Nezáleží mu na občanech ani náhodou, potřebuje jen rozpoutat závist a poštvat smečku na ty, kteří jsou schopni pracovat a vydělávat.
A proc by to jako mel delat a chtit ? nejakej duvod ?
súhlasim s rovnou daňou
(G.O., 3. 6. 2007 2:04)Na Slovensku máme rovnú daň (19%) to asi viete. Rozhodne s ňou súhlasím. Mimo niektorých ďalších výhod najvačśou je hlavne poriadok u každého v tejto veci. Každý vie čo platí a koľko platí. Hádam ani netreba spomínať najvačšie firmy ktorých prežívanie bolo zabezpečené aj vďaka nerovnej dani. Čiže s rovnou daňou jednoznačne súhlasim. Samozrejme u všetkých tovarov a služieb mimo sektoru predaja liekov a liečív. Prečo? Nuž asi každý vie že najchorľavejší ľudia sú starší ľudia (resp. ľudia postihnutí) a dať štátu možnosť majoritne zarábať na týchto (vzhľadom na dôchodky v porovnaní s príjmamy ľudí v činnom zárobkovom veku) možno smelo nazvať hyenizmom. Čiže mimo tohto "predaja" rozhodne je rovná daň tá lepšia voľba.
Souhlas
(Evil, 2. 6. 2007 23:04)Chválím autora těchto stránek že se snaží levicovému davu vysvětlit co to vlastně dělají, dobrá práce, jen tak dál:)
Rovná daň
(Alias.undercover, 2. 6. 2007 20:46)Ona už i ta 15% "rovná" daň je pěkné svinstvo, copak když vydělám 2 x víc než je průměr, a zaplatím tedy na daních 2x víc, používám 2x více služeb od státu ? Ne. Rovná a spravedlivá daň by byla paušální platba zhruba 3000 - 5000 kč na osobu na měsíc ( s tím že by bylo zachováno určité minimum výdělku). Ale to je naneštěstí hodně utopická představa.
Chachar
(Mirek, 2. 6. 2007 20:24)Levice má klad jedině v tom, že je varováním pro pravici, kam by mohla psychika davu spadnout :-)
Celebi
(Mirek, 2. 6. 2007 20:23)Jsi vypatlo, je jasný že odvedeš vyšší sumu, ale progresivní daňový systém znamená, že odvedeš víc procent - máš např. zisk 1 000 a z toho dáš 100 na daň. Máš 2000 a z toho dáš 500. Tisícovkovýmu zbyde 900 a dvoutisícovýmu 1 500 - už rozumíš, nebo si budeš muset do tý hlavy praštit?
------
(Celebi, 2. 6. 2007 20:03)
"Progresivní daňový systém, platící v ČR nyní, znamená, že čím více vyděláte, tím více odvedete."
Poznámka pro autora článků, který se zmůže tak akorát na urážení levice: Čím více vydělám, tím více odvedu i při rovné dani...
Pokud jediné, co jste schopný udělat je kritizovat levici od a do zet, tak jste ubohý. A to samé bych řekl o fanatickém příznivci levice. Pokud nevidíte, že levice i pravice mají své klady a zápory a neexistuje jen zlý, médii démonizovaný Paroubek, který může univerzálně za všechno, pak mě nenapadá, jak vám slušně oslovovat.
Pro chytráka
(Z. K., 2. 6. 2007 19:52)Musí být hrozně těžký žít celý život v mindráku a jenom vztekle kopat kolem sebe. Docela tě lituju.
NEsouhlas!
(LakY, 2. 6. 2007 19:27)Jak tu jiz nekdo psal, autor se snazi ovlivnit nedostatecne informovane lidi temihle nesmysli.
Souhlas...
(Junis, 2. 6. 2007 18:08)...v případě, že to skutečně bude takto nalinkované, i když by se dalo polemizovat o procentuální výši rovné daně a s tím souvisejích možností odpočtů ze základu. Ale obávám se nejhoršího (Kalouska), a to proto, že z celé reformy bude asi nakonec stejný paskvil, jako když kočička s pejskem vařili dort.
pro blba Z.K.
(Chytrý, 2. 6. 2007 17:26)
Ty máš dost, copak ti kdo ukradl, hlavo?
Zřejmě jsi taky jen jeden ze zneuživatelů demokracie,
a podle sebe soudíš druhé!
A Paroubkovo komunistického smýšlení a rétoriky se může zastávat jen blahoslavený chudý duchem - mysli hlavně ty! Zuzanko :-))
Pro autora
(Z. K., 2. 6. 2007 16:57)Krást články z cizích webů a spamovat diskuse by ti šlo, ale s přemýšlením je to u tebe koukám už trochu horší. Zkus se zamyslet třeba nad důvody, proč je Paroubek proti.
------
(Celebi, 3. 6. 2007 19:12)