Děkujeme Ameriko!
Tisková zpráva
V pondělí 4.června 2007 ve 21 hodin proběhne na ruzyňském letišti přivítání prezidenta USA George Bushe.
V úterý 5.června 2007 od 16 do 18 hod. se koná na Můstku na Václavském náměstí akce
„Děkujeme Ameriko!"
Při příležitosti návštěvy prezidenta USA George Bushe v ČR zde bude vyjádřeno známými osobnostmi naší kulturní i politické scény poděkování za vše, co USA doposud učinily pro naši i světovou bezpečnost, i jednoznačná podpora jejich současné zahraniční politice včetně záměru vybudovat na našem území radarovou základnu jako součást protiraketového obranného systému.
Za organizátory akce svolavatel Zbyněk Horváth Zbynek.horvath@seznam.cz
*
Mob.: 608 88 59 59 Ve Zlíně 31.5. 2007
______________________________________________________________________
5. června 2007
V dolní části Václavského náměstí v Praze se dnes konalo setkání umělců a politiků, kteří poděkovali za vše, co podle nich USA učinily pro českou i světovou bezpečnost.
Vyjádřili svůj souhlas se současnou zahraniční politikou Spojených
států a s jejich záměrem vybudovat na českém území radarovou základnu.
Akci
zahájil písničkář Pepa Nos. Spolu s pořadatelem Zbyňkem Horváthem ji
svými vystoupeními provázel až do jejího závěru. Promluvit k příznivcům
radarů přišli senátoři Vlastimil Sehnal, Jaromír Štětina, bývalý
důstojník BIS Vladimír Hučín a přes telefon účastníky setkání podpořil
i herec Ondřej Vetchý.
"Spojené státy jsou velice důležité pro naši i evropskou obranu," řekl Zbyněk Horváth, který celou akci pořádal. "Chceme vyjádřit postoj k našemu největšímu spojenci," dodal s tím, že USA zachránily nejednou Českou republiku i další evropské státy od mnoha problémů.
Na pódiu byla vystavena hesla "Nikdy více Mnichov," nebo "Děkujme za dary, svobodu i radary". Účastníci akce měli také možnost podepsat petici souhlasící s výstavbou radarové základny na českém území.
zdroj zde
Komentáře
Přehled komentářů
to federalista - nenávist k USA nás spojuje
Mohu se já zeptat jaký dává váš příspěvek smysl? Na jednu stranu říkáte ukřivděně, proč nám nepomohli při Mnichově, přoč se tenkrát vyjádřili "situace v ČSR není v oblasti našich zájmů"!!! A na druhou vám vadí i opačná dnešní situace kdy nás Američané "chtějí zařadit do oblasti svých zájmů".
Pár let po Mnichově a porážce nacistického Německa se Evropa dělila na dvě části, tenkrát jsme to jako Češi moc nemohli ovlivnit. Americký Marshallův plán pomoci Evropě jsme brzo na příkaz z Ruska museli odmítnout.
Teď když se historie trochu opakuje, ale když se už sami můžeme rozhodovat kam budeme patřit, Američani nás chtějí zahrnout do části světa svého vlivu, a kdy opět z Ruska přichází hlas nám to zakazující i vyhrožující. Jste opět proti jako byste znovu odmítal M plán. Co teda chcete? Nechápu smysl vašeho počínání..
Snad s koncem vašeho psaní trochu souhlasím, myslím si to samé. Ikdyž vy jste to využil k strašení lidí. Já to beru jako možný scénář. A v tom případě budu jedině rád, když má země bude po boku USA. Bohužel naše území bude v nárazníkovém pásmu, ale tak tomu bylo i v nedávné minulosti, jen si to někdo tak nechce připouštět a snaži se to i zamlčovat. V případě konfliktu bych byl rád když budeme "lepšími" spojenci USA, kam bych mohl třeba i poslat svoji rodinu. Navíc z odlišných stylů přístupu k lidskému životu.. Ruský, kde jak se říká platilo "nás mnoho" a na životech ostatních spojenců jim už teprve vůbec nezáležlo. Americký je poněkud přecijen trochu citlivější.
Vaše poznámka jak USA osvobodili Prahu byla spíše trapná a z vaší strany arogantní, že jsem zvažoval zda má cenu se vám na ten příspěvek rozepisovat. No udělal jsem tak.
Jste pouze hecíř, který ví, že nenávist nejvíc spojuje a snažite se toho využít a ještě víc jí roznítit.
Já v žádné straně nejsem, k mladým konzervativcům nepatřím, ale vaše psaní je nebezpečné, že jsem na něj chtěl reagovat.
to Mára: Souhlas se musí umět podat, ne ho degradovat ubohou poznámkou na věk lidí které ani navíc neznáte. Na to bych ti jen suše odpověděl - To že nejspíš budeš starší ti nedává automaticky patent na chytrost.
Ale taky dobré, aspoň je vidět jaké má federalista stoupence.
USA USA USA
(Luboš, 10. 6. 2007 17:00)USA a Izrael je jedinou zemí,která ví,že s Araby se nedá vyjednávat. Amerika Evropě vždy pomohla a Evropa se k ní pokaždé otočila zády. Po první světové válce : Obdoba M plánu. Po druhé světové válce : M plan,který byl bohužel na popud nejvyššího sovětu smeten ze stolu. Osvobození Plzně. Ukončení války v Jugoslávii. Největší přičinění k pádu komunismu... To jste zapomněli?
Preč s USA, vládnime si sami!
(Mára, 7. 6. 2007 17:22)federalista: Naprostá pravda. Ale vykládej to dětičkám.. ;-)
Ignorance is bliss...
(federalista, 6. 6. 2007 13:10)
...a to je pravda.
Mohu se zde zeptat všech tzv. "příznivců USA", jak nás kdy Spojené státy podpořili??!!!... Kdy nám v nouzi podali pomocnou ruku, když to nikdo jiný neudělal?!... Ptám se: KDY?!!
Často z úst MK (mladých konzervativců) slýchám, že nás USA osvobodili (v Brně na demonstraci MK dokonce zaznělo, že USA osvobodili Prahu. Proboha!). Cha cha, s dovolením se zasměju. Ano, možná tak 1/10 území ČSR. Chápu, že by to bylo víc, ale to by se nesměli na Jaltě se Stalinem domluvit na tom, že ČSR bude patřit k Východu. Ne, USA během II.sv.války dozajista nebyli osvoboditeli či zachránci deus ex machina. Vstoupili do války až ve chvíli, kdy věděli, že na ni mohou jen získat. Proč nám nepomohli při Mnichově? Proč nepomohli Polákům 1.9.1939? Nebo nám v područí protektorátu?! KDE BYLI?! Já vám to povím. Vydávali stanovisko, že "situace v ČSR není v oblasti jejich zájmů"!!! Tak to bylo...
Pak celé rozbombardované Evropě poskytli "velkoryse" půjčky na rekonstrukci, na kterých vydělali miliardy. Ano, byla to válka a její výsledek, který přispěl k tomu, že americká ekonomika rostla až 50%-ním tempem.
A co bylo potom?
Pamatujete na Maďarsko 1956?
Pamatujete na ČSSR 1968?
Pamatujete na Polsko?!!
Které z těchto zemí USA pomohli, když lidé na ulicích umírali pod pásy sovětských tanků?! KDE SAKRA BYLI??!!!... Slibovali pomoc, ale NIKDY ji neposkytli! Příliš malé zemičky a příliš velké riziko. Tak to bylo, a ne jinak!...
A po roce 1989 se v této zemi najdou lidé, kteří bez (očividné) znalosti historie, budou vykládat, jak byl SSSR uzbrojen Raeganem. Nikdo nevzpomene Gorbačova, jeho Perestroiku a Glasnosť. NIKDO!! On byl člověkem, díky kterému Železná opona spadla. ON a NIKDO jiný! Každý ekonom Vám řekne, že by USA přehnanými investicemi do zbrojení dřív uzbrojili sebe než kohokoliv jiného. Každý ekonom Vám řekne, že pokaždé, když USA valčilo, tak šla americká ekonomika dolů. Válka není zadarmo, ale munice se holt musela vypotřebovat, aby se investice do zbrojení mohla považovat za výhodnou. Ale jak pro koho! Pro společnost sotva.
A nyní máme na svém území společné s Poláky tolerovat jejich základnu! A to navíc proti vůli občanů - naší vůli. JAKÁ AROGANCE!!! Nemáme tolerovat základnu NATO nebo základnu USA/ČR! Máme zde tolerovat VÝHRADNĚ základnu USA. V rámci NATO žádná debata neprobíhá a některé země se vyjadřili proti přítomnosti těchto radarů a raket v Evropě. 18 let po konci studené války je to myslím normální. USA tím získají a my (potažmo Evropa) tím ztratíme. Vztahy s Ruskem jsou důležité. A i když někdo k Rusákům logicky cítí averzi, musí si uvědomit, že je to RUSKÁ ropa, díky které se autem dostane do práce.
A čeho je v současnosti obyčejný člověk svědkem?!.. Toho, jak se historie opakuje. Opět za nás rozhodují jiní a opět to budeme MY (obyčejní Češi), kdo za to zaplatí svými penězi a krví. Dnes to nikdo nechápe, ale čas přinese důkaz. Protože, jak jsem napsal, historie se opakuje a NIKDO ji neunikne... Lidé dělají chyby. A dělají je i teď. Připravte se na války, drazí. Je za dveřmi. A ja vám nepovím, jestli je to Studená válka č.2 nebo Světová válka č.3... Jen vím, že přijde.
černá díra
(horus, 6. 6. 2007 12:08)
Zde se nějak podivně ztrácejí příspěvky. Že by se tady nacházela nějaká černá díra třeba jako v bankovnictví?
Dvakrát jsem sem sem vložil text světového hitu a vždy se ztratil. Nebo že by se už snad nesmělo v našem království zpívat?
byF
(Atllanka, 5. 6. 2007 8:37)
všechno tady už jednou bylo, nemyslíš?
Jinak, máš pěkné stránky:-)
Hm..
(byF, 5. 6. 2007 0:07)
To teda děkujeme pěkně...
Ad nový podtitul stránek: "Autoři jsou vždy na straně pravdy,
západních hodnot života a zdravého rozumu,
mají historickou paměť, a nejsou zastánci multikulturalismu!"
Uvědomují si - doufám - dotyční autoři, že mezi západní hodnoty života patří i multikulturalismus? Já jen, že ta vaše glorifikovaná Amerika vyrostla na multikulturalismu...
hledaci.pravhy,
(Chachar, 4. 6. 2007 13:33)
Myslím, že jste své heslo od dob "vítězství proletariátu" ve formě komunistického puče nikdy nezměnili,
ještě pamatuji, jak jste řvali - USA go home a Cuba Si, Yankee No! :-)))
Yenkees go home
(hledac.pravhy@seznam.cz, 4. 6. 2007 12:23)
Amerika nebo Rusko?
Je to spodivem, že po zkušenostech z našich dějin vpouštíme další cizí armádu na své území? Je zjevné, že radar nebude sloužit k obraně Čech nebo Evropy, ale k mocenským zájmům USA. Jednu věc by, ale měl pan president USA vědět, my nejsme občané USA, nás nelze tak snadno zmanipulovat. Ovšem mimo našich milovaných politiků. U nich však spíše jde o úmysl. Budeme se opět bouřit jako v roce 1968? USA nejsou žádným demokratickým beránkem. Pouštíme si agresivní druh do našeho teritoria. Takže nové heslo už nebude Jdi domu Ivane, ale Yenkees go home.
to federalista
(LoL, 12. 6. 2007 12:21)